Rekisteröidy | | Salasana hukassa

AfterDawn | Uutiset | Hintavertailu | Arvostelut | Oppaat | Ohjelmat | Keskustelu | Puhelinvertailu | Sanasto | Vastaukset | HIGH.FI
Edukas.fi - Hintavertailu ja käyttäjäarviot
  • Edukas
  • Viihde-elektroniikka
    • Digiboksit (antenniverkkoon)
    • Digiboksit (kaapeliverkkoon)
    • Digiboksit (satelliittivastaanottoon)
    • DVD-soittimet
    • Konsolipelit ja PC-pelit
    • Mediatoistimet
    • Pelikonsolit
    • Taulutelevisiot
    • Videoprojektorit
    • Yleiskaukosäätimet
  • Tietokonetekniikka
    • Blu-ray -asemat
    • DigiTV -sovittimet tietokoneeseen
    • Emolevyt
    • Hiiret
    • Kannettavat tietokoneet
    • Kovalevyt
    • Litteät näytöt
    • Muistipiirit
    • NAS-palvelimet
    • Näppäimistöt
    • Näytönohjaimet
    • Prosessorit
    • Skannerit
    • SSD-asemat
    • Tabletit
    • Tietokonekotelot
    • Tulostimet
    • Ulkoiset kovalevyt
    • UPS -laitteet
    • Verkkotuotteet
    • Virtalähteet
  • Mukana kulkevat
    • Digikamerat
    • GPS-navigaattorit
    • Kannettavat MP3-soittimet
    • Kuulokkeet
    • Käsikonsolit
    • Puhelimet
    • Videokamerat
    • Älykellot

Käyttäjän 'T_Jes' kirjoittamat arviot

Gran Turismo 5 (PS3)
Kategoria: Konsolipelit ja PC-pelit
  Arvosana: 4 / 5 Vastine rahoille: 4 / 5

Olen tyytyväinen peliin kyllä - mutta.

Peli on ottanut mielestäni askeleen väärään suuntaan, kun:
- Lisenssien ajo, ei ole enää mitenkään tarpeellista (Paitsi uusien autojen vuoksi).
- Tekoäly on rasittava, esim. autoa ohitettaessa saattaa tekoäly jäädä kylkeen kyntämään, eikä siitä "otteesta" pääse irti, jolloin molempien vauhti hiljenee.
- Huonompien autojen etupään downforcea ei saa säädettyä enää käsittääkseni mitenkään. Vain takapäätä, jos valitsee yhden kolmesta rumasta spoilerista takaluukunpäälle törröttämään. (GT4:ssä takaspoileri vaikutti, muistaakseni, etupäähänkin.
- Realismia ei lisää se, ettei jarruja saa enää uusittua. En käsitä miksi näin...
- Kisoissa saisi olla esimerkiksi tehorajoituksia rengasrajoitusten sijaan. Tai vaika molemmat. Ja alussa rahaa tulee joka tuutista ja torvesta. Makuasia, mutta vanhenpien Turismojen alkupään Sunday Cupin tahkoaminen on jäänyt pois.
- Ilokaasut loistaa poissaolollaan.


Siinä muutamia miinuksia, jotka itseäni on harmittanut.

Plussaa on toki myös.
- Karting (toki enemmänkin sopisi olla)
- Ajon realistisuus. Padilla vain olen pelaillut, mutta siltikin erittäin mukavalta tuntunut.
-ym+ yms+, ei kaikkea keksi tähän hätään, mutta mukava peli.
Hintansa väärti kyllä.

...jatkoa parin viikon pelaamisen jälkeen:

Eniten on alkanut harmittamaan tämä typerä pisteiden kerryttäminen, jotta saa ostettua uusia autoja? Eikö raha enää riitä.
Kisoihinkin päästäkseen, täytyy kerryttää pisteitä. Ihme touhua tuollainen.

Uutta ja hyvää tästä pelsitä en ole löytänyt. Mutta paljon minua, ratitonta, on miellyttänyt nuo L2 ja R2 nappien lisähilut, jotka tuli tilailtua. Jahka pääsen eroon mokkulasta niin sitte onkin jo ratin aika, ellei mielenkiinto ole päässyt lopahtamaan.

PS. Nettipelistä olisi mukava lukea enemmänkin.

Oliko tämä arvostelu mielestäsi hyödyllinen?
Kyllä
Ei
92% 232
Arvostelu kirjoitettu: 18.12.2010

Suosituimmat tuotteet

  •  
    Xiaomi Robot Vacuum S10+
    229€
  •  
    Samsung Galaxy A04s
    20€
  •  
    Oppo Reno 12 F (5G)
    149€
  •  
    Xiaomi Redmi Note 9
    129€
  •  
    Apple iPhone 15 Plus
    500€
  •  
    Motorola Moto G04s
    69€
  •  
    OnePlus Nord 3
    134€
  •  
    Huawei P50 Pro
    148€
  •  
    Realme 12 (4G)
    217€
  •  
    Samsung Galaxy S26+
    854€

Hintavertailusta poimittua:

Keskustelua:

Lisätietoa:

  • Mainosta sivuillamme
  • Ota yhteyttä
  • Tietoa AfterDawn Oy:stä
  • Käyttöehdot ja tietoa yksityisyydensuojasta
  • Tietosuojaseloste
  • Lehdistötiedotteet
  • Lähetä palautetta

© 1999-2026 AfterDawn Oy